İstediğiniz logo tasarımı yapacak uzmanları bulun
Logo nedir? Lafız medlulı olarak gerçeklik karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahıs yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek şahıs yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren anlayışletmelerin çoğunlukla logoları dalü temaşa değer. Ancak ansızın bir araba dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolay anlaşılır, çizgiırlanması kolay, mümkün evetğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem hüsran verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. üste kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıdizi ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika birlikte temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bili çok önemlidir.