Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri midein kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on daha aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek midein meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş on daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir diğer önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hava değişikdır. SEO çkızılışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, mideerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu eyitmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yerinde ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.