Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı cemiyet süresince kıymeti olan , kabiliyet, biçimci ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına orantılı ) bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakılırsa;
· Terbiye bir süreçtir.
· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğdavranıştirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Terbiye ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler ciğerin ayrımsızdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğdavranışebilir, ama sürecin doğbeyı bileğdavranışmez.
Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birkötü filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanılamamı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğdavranışikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Terbiye, insanoğlu ciğerin yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek geçmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir cümle olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, imtihan meyveları kabilinden matlup davranış bileğdavranışiklikleridir.